פולואפ הינה פעולה הכרחית ומומלצת אותה ניתן לבצע במספר דרכים הכוללות בין היתר: העברת מייל ללקוח, יצירת קשר טלפוני עם הלקוח וביקור פרונטאלי בבית העסק. לכל אחת מהדרכים ליצירת פולואפ יש את היתרונות והחסרונות שלה, כאשר ההבדל בין כל אחת מהדרכים נובע לא רק מאופן הפנייה אלא גם במהות הפנייה ותדירותה עד להשלמת התהליך והגשת לקוח חדש, או לחילופין, יצירת פעילות נוספת ללקוח קיים.
פולואפ באמצעות הדוא"ל הינה פעולה אותה מומלץ לקיים מייד לאחר סיום הפגישה/שיחה הראשונית עם הלקוח בנוגע לנושא בגינו ייצרתם את הפנייה ללקוח. שליחת המייל נועדה יותר לצרכי סיכום הפגישה/שיחה על ידיכם, כאשר בסוף המייל מומלץ לכוון את הלקוח להמשך ההתקשרות עימכם.
פולואפ טלפוני נכנס לתמונה בין יום לשלושה ימים לאחר קיום הפגישה/שיחה עימו, כאשר השיחה הטלפונית נועדה בעיקר לצרכי בירור עם הלקוח האם הוא עבר על הצעתכם ועל מנת לבדוק האם הוא מסתייג מהצעתכם או נוטה לקבלה. בניגוד לפולואפ באמצעות הדוא"ל, הפולואפ הטלפוני הינו צעד מכירתי יותר והוא מאפשר לכם "להרגיש את הלקוח" באמצעות טון הדיבור והקשב אותו הוא מעניק לכם במהלך השיחה.
פולואפ באמצעות ביקור (מתוכנן או מזדמן) אצל הלקוח, היא פעולה אותה מומלץ לקיים במידה ואתם מרגישים כי הלקוח זקוק לדחיפה קלה (פוש) על מנת לקדם מולכם את ביצוע העסקה. השילוב בין שלושת הדרכים הינו הכרחי והוא זה ההופך סוכן מכירות ממוצע לסוכן מכירות ששום מכשול לא עומד בפניו!