אמנות המכירה בדומה לאמנות החיזור, מחייבת אתכם להיות קשובים לצרכי הצד השני ולשמור עימו על קשר רציף לאורך כל הדרך. אחת השיטות להפגנת מחויבות כלפי צרכי הלקוח ושמירה על קשר רציף עימו היא באמצעות ניהול מערכת יחסים טלפונית, פרונטאלית ואלקטרונית.
במידה וגם אתם סיימתם זה עתה שיחת טלפון או שיחת מכירה פנים מול פנים עם הלקוח (לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי), זה הזמן לשליחת סיכום השיחה באמצעות הדוא"ל. במייל אותו אתם שולחים ללקוח הקפידו להיות ענייניים בכל הנוגע לנושאים שעלו במהלך השיחה והפקידו להציג מספר פתרונות לסוגיות כאלו ואחרות שעלו במהלך השיחה. כמו כן, הקפידו לצרך מילות תודה ופרגון אישיות ללקוח כגון: "תודה על הזמן שהקדשת לצורך השיחה/פגישה", "היה לי חשוב לדעת כיצד אתה רואה את הנושא" וכדומה.
בסוף המייל הקפידו להציג מספר שאלות מנחות עליהן הוא יידרש לענות לכם במייל חוזר או בשיחת טלפון. במידה והלקוח מתמהמה במתן תשובה לשאלות אותן צירפתם למייל, חזרו אליו לאחר 24 עד 48 שעות, ובדקו האם הוא קיבל את המייל והאם הוא עיין בו והתייחס לשאלות אותן צירפתם.
טיפ קטן לסיום: נסו לשלוח את המייל עד שעתיים לאחר השיחה עם הלקוח, ובכך תוכלו לייצר לעצמכם נקודות זכות אצלו בכל הנוגע ליחס האישי אותו אתם מעמידים לרשותו ולרצינות מערכת היחסים העסקית אותה אתם מעוניינים לקיים עימו…