סוכן מכירות פרודוקטיבי הוא סוכן מכירות ממוקד מטרה היודע לתכנן את המטרות העתידיות שלו כבר היום. אחת הדרכים לתכנון מטרות בעולם המכירות היא בניית לו"ז פגישות לטווח הקרוב (החל משבוע ועד חודש עבודה קדימה) ולטווח הרחוק באמצעות איתור לקוחות פוטנציאליים.

פעולת איתור הלקוחות הפוטנציאליים הינה פעולה הכרחית אותה חייב לבצע סוכן המכירות באופן מתמיד וקבוע. על מנת שלא תמצאו את עצמכם ביום מן הימים נטולי פגישות מכירה, אנו ממליצים לכם על בניית מאגר מידע אישי אשר יכלול רשימה מפורטת של כל הלקוחות העתידיים שלכם. פנו מספר שעות עבודה שבועיות לצורך הנושא (ברוב המקרים מומלץ לבצע את פעולת האיסוף מחוץ לשעות העבודה השבועיות שלכם), ובכך למעשה תוכלו לייצר לעצמכם מאגר מידע שאינו מתכלה לעולם ואיננו נמצא במינוס-אף פעם!

לצורך בניית מאגר המידע תוכלו לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותכם, בין אם מדובר במזכירה אישית או במתאמי פגישות העובדים יחד איתכם, ברשת האינטרנט המהווה מקור מידע אינסופי לאיסוף לקוחות פוטנציאליים ובקשרי העבודה האישיים שלכם אותם אתם מייצרים עם קהל לקוחותיכם.

בנו לעצמכם דו"ח אקסל הכולל רשימה של לקוחות פוטנציאליים, כאשר בין יתר עמודות האקסל יופיע שם הלקוח, מספר טלפון ליצירת קשר, כתובת מייל לשליחת דוא"ל וגם תאריך יעד עתידי בו אתם מתכננים ליצור קשר עם הלקוח. הקפידו להוסיף לרשימת האקסל בין 5 ל-7 לקוחות פוטנציאליים מדי שבוע, והבטיחו לעצמכם פגישות מכירות ללא הפסקה!